Golfen voor de jeugd

Ook jongeren van harte welkom

De Domburgsche heeft een actieve jeugdafdeling. Bijna elke zondagochtend wordt er gelest onder leiding van onze pro Niels Nijssen. En in de maanden april t/m september zijn er op elke laatste vrijdagavond van de maand baanlessen. Het volledige lesrooster kun je raadplegen in de jaaragenda van de jeugd. Vanzelfsprekend mag je vanaf baanpermissie ook zelfstandig de baan in op andere momenten. En zoek je een speelmaatje? Trek dan aan de bel bij de jeugdcommissie, het secretariaat of het bestuur... ze weten meestal wel iemand die mee wil spelen.

Naast deelname aan de lessen wordt ook het deelnemen aan clubwedstrijden gestimuleerd. Ook stimuleren we deelname aan wedstrijden buiten de club. Op de NGF-kalender staan diverse wedstrijden geagendeerd waaraan jeugd kan deelnemen. Dat zijn over het algemeen wel wedstrijden voor de gevorderde jeugd. Verder nemen wij dit jaar in regioverband deel aan de GolfSixes competitie. Deze competitie, die in teams wordt gespeeld, is speciaal bedoeld voor de beginnende jeugd. In de golfweek in juli wordt verder nog een wedstrijd georganiseerd speciaal voor de jeugd. Een en ander is ook weer allemaal terug te vinden in de jaarkalender van de jeugd.

En natuurlijk staat behalve al die competitie het hebben van plezier in het spel, hoog in het vaandel! Want hoe je het ook wendt of keert: het blijft golf en dat is niet altijd even makkelijk... en dan zit het weer ook niet altijd mee...

Heb je nog nooit gegolfd, of speel je juist al –veel- langer? Je bent altijd welkom om een keer mee te spelen met de jeugd op zondagochtend. De lessen worden gegeven van 10 tot 11 uur op de driving range van de club aan de Krommeweg. Heb je geen clubs? Dat is geen probleem... die kun je tijdens de les wel lenen. Check vooraf wel even de jaarkalender! Het is fijn als je het vooraf even doorgeeft als je mee wilt doen. Dan houden we rekening met je komst. De jeugdlessen op zondag zijn gratis (maar niet vrijblijvend) en de eerste drie keer mag je sowieso meedoen ook al ben je nog geen lid. Verder kun je bij Niels ook lessen boeken buiten de reguliere jeugdlessen om. Onder het kopje Pro op de website tref je daarover meer informatie aan.

Tot ziens op de Domburgsche!

Voor meer informatie of aanmelding kun je contact opnemen met:
Secretariaat (geopend van maandag tot vrijdag van 9-13 uur):

Of bij iemand van de jeugdcommissie:

• Gunnar van der Hofstede, telefoon 06-11149319
  • Edmee Maljaars, telefoon 06-36270581