Handicart - buggy

Regels voor (minder) valide golfers

De Domburgsche Golf Club beschikt over zes handicart-buggy's. Mocht u als valide of minder valide golfer hiervan gebruik willen maken verdient het aanbeveling om tijdig te reserveren. Bij reserveringen wordt geen voorrang gegeven aan valide of minder valide golfers. Het is een kwestie van "first come, first served". Pashouders voor een handicart dienen uiteraard hun pas te tonen bij het ophalen van de handicart. Handicarts moeten voor sluitingstijd van de horeca terug zijn bij het clubhuis. In de baan dienen bestuurders zich te houden aan de algemeen geldende regels (bv. niet in de rough rijden, niet op de tees, niet tussen bunkers en de green).

Gebruikerspas

Minder valide golfers (in bezit van GVB of HCP en als donateur van de stichting) kunnen voor een (tijdelijke) pas een aanvraagformulier downloaden bij de Stichting Handicart. Dit formulier kan met een medische verklaring en een pasfoto ingediend worden bij het secretariaat. Indien de aanvraag wordt gehonoreerd, ontvangt men na omstreeks tien dagen een gebruikerspas. Pashouders kunnen bij vrijwel alle golfclubs in Nederland op vertoon van de pas gebruik maken van de handicart tegen landelijke uniforme tarieven. In geval van een blessure kan een tijdelijke gebruikerskaart voor drie maanden worden verstrekt.

Wedstrijden

Tijdens wedstrijden mag de handicart uitsluitend worden gebruikt door spelers met een officiële gebruikerspas. Jaarlijks vindt een handicart week plaats op de Domburgsche. De opbrengst hiervan komt geheel ten goede aan de Stichting Handicart. Voor een minimumbedrag van € 10  kunnen leden van de Domburgsche Golfclub lid worden van de Stichting Vrienden van de Handicart. Men kan zich aanmelden via de clubconsul of via de website van de Stichting www.handicart.nl. Ook voor gebruikers van een handicart is de minimale donatie € 15. Het bestuur ondersteunt de gedachte van de Stichting dat vaste gebruikers een bijdrage doen van € 50 en spelers met een tijdelijke pas een bijdrage van € 25.

Tarieven

• 1 persoon met gebruikerskaart € 4,50