Baanregels

Wanneer kunt u spelen

De Domburgsche werkt met starttijden. Leden en introducés zijn de gehele dag welkom. Voor gasten is de baan beschikbaar:

• op maandag vanaf 14.00 uur
  • op dinsdag en woensdag vanaf 13.00 uur
  • op donderdag t/m zondag vanaf 11.30 uur

De baan is niet beschikbaar tijdens wedstrijden. Ook andere evenementen en (groeps)reserveringen kunnen wachttijden veroorzaken. Zie ook de agenda. Hoewel hiervoor geen formele standing is verleend, verdient het aanbeveling om ook rekening te houden met gevestigde tradities. Bekijk de beschikbaarheid in het reserveringssysteem.

Toelatingseisen

Kijk hier voor de toelatingseisen om te spelen.

Baanreglement

Toegang tot de baan hebben leden van de DGC die in het bezit zijn van een geldige handicap of een geldig bewijs van baanpermissie, alsmede gastspelers in het bezit van een geldige greenfeekaart.
Leden en gastspelers dienen in de baan zichtbaar aan hun golftas de door de DGC aan hen ter beschikking gestelde label c.q. greenfeekaart bevestigd te hebben.
Kinderen tot 12 jaar hebben uitsluitend toegang tot de baan indien vergezeld van een volwassene in het bezit van een geldig handicapbewijs of met toestemming van het bestuur.
Elke speler dient met een eigen set clubs te spelen. Gezamenlijk spelen uit één tas is niet toegestaan.

Etiquette en regels

Iedere speler is gehouden aan de etiquette- en golfregels van de NGF en aan de door de DGC ingestelde (plaatselijke)regels. De door de DGC gegeven route- en veiligheidsaanwijzingen dienen stipt te worden opgevolgd. Hou het tempo erin en speel ready-golf.

Telefoons

In de baan mag niet getelefoneerd worden behalve in geval van nood.

Veiligheid

Het baanpersoneel heeft bij het uitvoeren van werkzaamheden altijd voorrang. Wacht op een teken om verder te kunnen spelen. Aanwijzingen van het baanpersoneel en van de baancommissie moeten stipt worden opgevolgd. ‘Play Safe’.
Wacht, voordat u afslaat op 2/11 en 9/18, totdat u de bel heeft gehoord.
Bij mist mag pas afgeslagen worden als vanuit het clubhuis de vlag op de green van hole 8 te zien is. Indien u tijdens het spelen wordt overvallen door mist, sla dan nooit verder dan u kunt zien of beëindig uw ronde.

Sirene voor spelonderbreking:

• 1 lange toon: spel onmiddellijk staken;
  • 3 korte tonen: spel staken, hole mag worden uitgespeeld;
  • 2 korte tonen: spel mag worden hervat.

In geval van nood

In geval van noodgeval (leven/dood) bel direct 112. Bij minder urgente gevallen bel de club 0118-586106.

Instructie

Alleen de aan de DGC verbonden golfprofessional mag instructie geven in de baan. De professional heeft met zijn leerling(en) altijd voorrang en heeft tevens het recht de baan ingekort te spelen.

Roken

Er geldt gedurende het gehele jaar een algeheel rookverbod in en rond de baan, clubhuis en terras.

Zorg voor de baan

De zorg voor de baan betekent dat u de bunker aanharkt, plaggen teruglegt en pitchmarks op de green repareert. Maak geen oefenslagen op de afslagplaatsen en zet uw uitrusting ruim buiten de afslagplaatsen en greens neer. Heb respect voor fora en fauna in de rough en in de waterhindernissen. Ontzie de aangegeven ‘no-play’ zones. Het is te allen tijde verboden om de green van 9/18 te gebruiken als oefengreen. Het niet oefenen is overigens van toepassing op alle greens.

Handicarts en trolleys

Rijd met de handicart of trolley uitsluitend op paden en fairways en nooit tussen bunkers en greens of door de rough. Winterbanden, de zg. Egelbanden, zijn niet toegestaan.

Kleding

Op de baan wordt algemeen geaccepteerde golfkleding gedragen. Hieronder wordt onder meer verstaan:
Heren: poloshirt of overhemd (geen T-shirt), lange broek (evt. jeans zonder rafels of scheuren) of bermuda, golfschoenen.
Dames: poloshirt of blouse (geen topje), lange broek( evt. jeans zonder rafels of scheuren), rok of bermuda, golfschoenen.

Huisdieren

Huisdieren zijn op de baan niet toegestaan.

Marshals

In het belang van uw speelplezier en dat van anderen dient u de aanwijzingen van marshals of andere, door het bestuur van de DGC aangewezen personen, stipt op te volgen. Indien u dit niet doet kan u de toegang tot de baan worden ontzegt.

Aansprakelijkheid

De DGC is niet aansprakelijk voor letsel of verlies van of schade aan eigendommen van spelers op enig onderdeel van de golfaccommodatie van de DGC. De speler speelt op eigen risico.